pasen en koninginnedag in Kigali - Reisverslag uit Kigali, Rwanda van Martha Overdijk - WaarBenJij.nu pasen en koninginnedag in Kigali - Reisverslag uit Kigali, Rwanda van Martha Overdijk - WaarBenJij.nu

pasen en koninginnedag in Kigali

Door: martsje

Blijf op de hoogte en volg Martha

03 Mei 2011 | Rwanda, Kigali

Pasen in Rwanda

Op goede vrijdag landde ik op Kigali airpoort. Na een welkome hereniging met Jerre heb ik mij heerlijk in mijn huisje genesteld en Paaszaterdag ben ik naar de Paaswake in de St. Paul Kathedraal geweest. De dienst begon om half zes. Ik dacht nog dat is vroeg, aangezien hij in Nederland pas half elf begint. Goed hier is het ook al eerder donker en bij aanvang genoten we van een Paasvuur en de intrede van de kerkgangers allen voorzien van een paaskaars. Ik was een van de zeldzame blanken en was alleen, toch voelde ik een enorme saamhorigheid in deze kerk. Ik weet nu wat ik altijd mis als ik naar de kerk ga waar ik iedere zondag ga. Het is het katholieke geloof waarin ik groot ben geworden, de voor mij zo vertrouwde rituelen. De preek, die ondanks alles echt veel te lang duurde, het voorstellen van de communicantjes en de doop van enkele parochieleden. De sfeer en temperatuur waren warm, toen mijn buurvrouw mij aanstootte om mij de vrede te wensen. Ik was tijdens de preek weggedommeld, verontschuldigde mij en keek op mijn horloge. Niet zo gek dat ik in slaap was gevallen. Niet alleen de reis had mij vermoeid, maar de wijzers van de klok wezen al half tien aan. Goed het was zeker de moeite waard.

Op eerste Paasdag heb ik nog genoten van een tennistoernooi en kwam de trouwe oppas van Jerre nog thee drinken. In de avond was er nog een barbecue als afsluiting van het tennistoernooi en zo was het Paasweekend zomaar om. Tweede Paasdag is hier geen feestdag, dus moest iedereen gewoon weer aan het werk.

Koninginnedag in Rwanda.

Op 30 april organiseerde ik met een aantal ouders kinder Koninginnedag in Rwanda. Na vele voorbereidingen genoten bijna 40 Nederlandse kinderen van de vele spelletjes die we organiseerden, de talentenshow en de vrijmarkt. Ook gaven we met alle kinderen het Wilhelmus ten gehore en eindigden we de talentenshow met een optreden van de hele school. Een rap versie van het Wilhelmus. Kijk en geniet van de leuke foto’s.

  • 04 Mei 2011 - 17:48

    Tineke:

    hoi Martha, je maakt er wel wat van hoor daar. Ik ga binnenkort even goed zitten voor je verhaal. groetjes van Tineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Rwanda, Kigali

Mijn derde reis

Recente Reisverslagen:

04 September 2012

de thuiskomst

27 Juni 2012

Afscheid

02 Juni 2012

Night mares can come true.

30 April 2012

3 weken Nederland

30 Maart 2012

laatste dag
Martha

Actief sinds 18 Juli 2006
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 146681

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2010 - 01 Juli 2012

Mijn derde reis

Landen bezocht: